snel afvallen

Snel afvallen: tips voor gewichtsverlies!

Snel afvallen! Voor sommige mensen is gewicht aankomen een stuk makkelijker dan verliezen. In dit artikel vind je een aantal tips om die overtollige kilo’s binnen no-time weer kwijt te raken.

Inhoudsopgave

Snel & gezond afvallen

Misschien heb je inmiddels al genoeg dieetprogramma’s geprobeerd om snel wat extra gewicht te verliezen. Deze programma’s beloven veel goeds, maar werken vaak minder effectief dan gedacht. Zeker als je snel wat kilo’s wilt afvallen.

De meeste bezorgen je waarschijnlijk een ongekend hongergevoel en maken je daarnaast meer ontevreden dan iets anders! Heb je geen ijzersterke wilskracht, dan ben je vrij snel weer terug bij af.

Om je hiermee vooralsnog te helpen, zetten we hieronder een aantal bruikbare en eerlijke tips op een rijtje! Volg onderstaand advies en je bent binnen de kortste keren een aantal kilo kwijt!

Minder suikers & koolhydraten

Als je snel wilt afvallen dan kun je het beste de dagelijkse hoeveelheid suikers en koolhydraten verminderen. Hierdoor daalt de grootste honger en eet je ook direct minder calorieën dan voorheen.

In plaats van het verbranden van koolhydraten, zal je lichaam nu eerder grijpen naar al dat overtollige vet.

Eet je minder koolhydraten dan verlaag je hiermee ook direct het insulineniveau in je lichaam.

Dit zorgt ervoor dat je nieren overtollig zout en water afscheiden, waardoor je minder snel last krijgt van een opgeblazen gevoel.

Balanceer je maaltijd

Zorg dat je elke maaltijd uitbalanceert met eiwitten, vetten en (het liefst) koolhydraatarme groenten.

Wil je snel afvallen? Probeer je maaltijd dan te beperken tot de onverzadigde vetten. Eet daarnaast niet meer dan 25 – 50 gram koolhydraten per dag.

Bronnen van verzadigd vet zoals vleeswaren, hamburgers en roomijs kun je ook beter vermijden.

Dierlijke eiwitten

  • Vlees
  • Vis
  • Eieren

Plantaardige eiwitten

  • Pasta
  • Rijst
  • Brood
  • Peulvruchten
  • Noten
snel afvallen

Koolhydraatarme groenten

  • Spinazie
  • Boerenkool
  • Broccoli
  • Sla
  • Komkommer
  • Spruitjes
  • Tomaten

Onverzadigde vetten

  • Olijfolie
  • Zonnebloemolie
  • Kokosolie
  • Noten

Lichaam detoxen tijdens het afvallen

Een mooi alternatief voor een gebalanceerde maaltijd, is het detoxen van je lichaam en giftige afvalstoffen afvoeren. Overweeg bijvoorbeeld om tijdens het afvallen een sapkuur schema te volgen. Of daag jezelf uit en ga de 21 dagen groene smoothie challenge aan.

In dit artikel vind je ons uitgebreide sapkuur schema voor vijf dagen. Heb je alleen wat inspiratie nodig? Check dan onze favoriete sapkuur recepten.

Kom in beweging

Probeer je lichaam wat meer in beweging te brengen tijdens het afvallen. Krachttraining zorgt ervoor dat je behoorlijk wat calorieën in korte tijd kunt verbranden.

Drie keer per week de sportschool bezoeken is natuurlijk geen must, maar je kunt zo wel sneller vooruitgang boeken.

Is krachttraining niet je ding, dan kun je met cardio training ook al behoorlijk snel afvallen. Denk hierbij aan activiteiten zoals: wandelen, joggen, fietsen en zwemmen.

Heb je hier nou werkelijk geen tijd voor? Neem dan bijvoorbeeld een keer de fiets in plaats van de auto.

Drink voldoende water

Iedereen weet dat voldoende water drinken tijdens het afvallen cruciaal is om gewicht te verliezen.

Drink je bijvoorbeeld 0,5 liter water voor elke maaltijd. Dan verbrand je lichaam gemiddeld zo’n 30% meer calorieën tot ongeveer een uur na de maaltijd.

Water drinken is een populaire manier om snel wat gewicht te verliezen. Probeer andere dranken die veel suiker bevatten te vervangen met water of thee.

Groene thee is niet alleen ontzettend gezond, maar dit drankje kan je bijvoorbeeld ook helpen met afvallen.

Intermittent fasting

Intermittent fasting is eigenlijk niets anders dan eten volgens een vast tijdsschema. Als je snelt wilt afvallen is het 16/8 schema een mooi startpunt.

Volg je dit schema dan mag je gedurende acht uur op een dag eten, en 16 uur niet eten.

Je kunt in principe zelf de tijdstippen bepalen, maar een populair schema is eten tussen tien uur ’s ochtends en zes uur ’s avonds en de rest van de dag eet je niks.

Doe je dit een aantal dagen achter elkaar dan zul je vrij snel wat overtollige kilo’s afvallen.

Nog sneller afvallen

Mocht je moeite hebben met het bedenken van gezonde recepten? Dan raden we je aan om de afslank receptenbijbel eens te lezen. Hiermee kun je gegarandeerd wat extra kilo’s afvallen en tevens op gewicht blijven.

Naast de 100 verschillende recepten krijg je tijdbesparende weekmenu’s, boodschappentips en meer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
HappyGoodies Favicon

Product van de maand

HappyGoodies Favicon

Categorieën