Makkelijk afvallen

Makkelijk afvallen & op gewicht blijven

Heb jij moeite met makkelijk afvallen en wil je binnen 1 week afrekenen met overgewicht? In dit artikel geven we tips voor extra gewichtsverlies en hoe je dat op een verantwoorde manier kunt doen.

Allereerst gaan we in op de term snel en gemakkelijk afslanken. Daarna kijken we naar een lijst met tips en dieetboeken die ervoor zorgen dat je binnen no-time je streefgewicht bereikt.

Inhoudopgave

Hoe kan je makkelijk afvallen tips?

Je zou zeggen dat afvallen makkelijk is en de meeste Nederlanders bewust genieten van gezonde tussendoortjes, detoxen, en voedzame maaltijdboxen. Toch hebben we meestal geen idee hoe je makkelijk moet afvallen zonder sport of hongergevoel.

En daar heeft de redactie van Happygoodies nou net de perfecte oplossing voor bedacht. Want hieronder lees je de beste tips om af te vallen met sport, water, kip, shakes en gemakkelijk afslank dieet.

1. Met sport

Snel en makkelijk afvallen met sport is moeilijk. Hoe meer vet je wilt verliezen met sport, hoe gezonder je moet eten.

Ga bij een energiebeperkt dieet uit van 1.800 kilocalorieën per dag voor mannen en 1.500 kilocalorieën per dag voor vrouwen. Deze kilocalorieën zijn tevens een gemiddelde aanbeveling. Het kan ook zijn dat jij net iets meer of minder nodig hebt

Voedingsentrum.nl

Eet je namelijk porties zoals hierboven vermeld en je leeft daarbij volgens een vast schema. Dan gaat je lijf op zoek gaat naar een andere brandstof. Je raadt het al, lichaamsvet. Zorg dus voor een gezonde maaltijd, drink zuivel of water en gebruik langzame koolhydraten.

Makkelijk afvallen

Dit betekent wel dat je lege calorieën uit je leven verbant. Deze categorie wordt sneller opgenomen, omdat ze weinig molecuul ketens bevatten. Denk hierbij aan snoep, frisdrank en borrelhapjes.

Heb je jouw persoonlijk dieetschema klaar, lees dan gerust verder om snel en makkelijk af te vallen met sport.

1. Krachttraining

Het begrip krachttraining laat vast en zeker een belletje rinkelen. Hierbij train je om spieren te kweken en snel en makkelijk vet te verbranden.

Maar zonder dat je het weet, neemt ook de stofwisseling toe. Je hebt meer spiermassa opgebouwd dan eerst, waardoor je lichaam sneller vet gaat omzetten in energie.

2. Vermijd gewoonte

Het woord gewoonte komt zeker voor in ons artikel makkelijk afvallen met sport. Mensen leven al jaren volgens vaste routines. Zelfs bij sport en oefeningen zie je dit regelmatig terug. Het doorbreken van patronen zorgt voor progressie. Zowel in de sportschool als in je privé leven.

Kijk bijvoorbeeld naar de professionele sport. De afwisseling in het schema, maar ook de frequentie en tijd bepalen het succes van een topsporter. Deze variatie prikkelt je lichaam en zorgt voor snelle spieropbouw.

3. Geef ‘alles’

Je hebt de keuze om tijdens het sporten en makkelijk afvallen alles op je dooie gemak te doen. Maar wil je gemakkelijk afvallen is het belangrijk dat je hartslag verhoogt. Zorg dus voor intensieve work-outs, en geef ‘alles’.

4. Probeer squats

Hoe minder kracht je spieren hebben, hoe lastiger krachttraining wordt. Probeer daarom squats, push-ups en core oefeningen om makkelijk af te vallen en spiermassa op te bouwen.

2. Met water

Water drinken helpt je met makkelijk afvallen. Want: deze kleurloze vloeistof lest niet alleen onze dorst. Ook biedt het ondersteuning bij gewichtsverlies. Neem bijvoorbeeld een glaasje water om je hongergevoel te verminderen.

Ons brein ziet vaak dorst aan voor honger. Dit gevoel kun je prima onderdrukken door middel van een paar slokken water. Hieronder zetten we kort op een rij wanneer je verder het beste water kunt drinken.

  • Hongerigheid,
  • misselijkheid,
  • voor het eten,
  • ’s Ochtens,
  • voor- en na sport.

Lees ook: waterkefir maken voor een evenwichtige darmflora

3. Met kip

Er bestaan doorgaans eiwitrijke bronnen van bonen en groente tot vis en rund. En toch staat kip bekend als één van de beste proteïne voor snel en makkelijk afvallen. Het is goedkoop en bevat minder vet dan veel soorten vlees.

Gemakkelijk afslanken met kip is mogelijk met deze receptenbijbel. Een compleet boek met unieke proteïnerijke recepten die zorgen voor snel resultaat.

4. Met shakes

Dat makkelijk afvallen met shakes bestaat, weet je misschien wel. Er gaan namelijk speciale afvalshakes rond die vetverbranding stimuleren, veel eiwit bevatten, en je lichaam ontgiften en beschermen tegen ziektes.

Zo’n shake zit boordevol voedingsstoffen die afrekenen met overgewicht. Het komt met name door het eiwit dat je sneller vet verliest. Deze voorkomen de aanmaak van Ghreline.

Dit hormoon bepaalt de sterkte van ons hongergevoel. Dit komt vooral door eiwitten, want die breken langzaam af in de maag. Dit betekent ook dat je lichaam vanzelf minder van dit hormoon produceert. Waardoor je dus minder behoefte hebt aan etenswaar.

5. Makkelijk afvallen met dieet

Als je een goed dieet volgt, kun je makkelijk wat extra kilo’s verliezen. Zo’n afvalmethode zit boordevol schema’s, recepten en boodschappenlijstjes. Deze bieden je extra hulp bij de zoektocht naar een gezonde levensstijl.

Ook kun je deze afval tips prima gebruiken voor het bereiken van andere doelen. Denk hierbij aan het ontwikkelen van een betere leefstijl en sterke weerstand.

Bekijk ons artikel beste dieetboek voor wat diepgaande kennis en waardevolle informatie. Misschien tref je daar wel een afvalmethode die bij je past.

Makkelijk afvallen

6. Met detox

Veel mensen kiezen tegenwoordig voor een detox sapkuur. Deze methode zorgt ervoor dat je gezonde voedingsstoffen haalt uit een snel sapje. Vooral wanneer je last hebt van gevoelige darmen, slechte huid, of te kort aan vitamines, kun je het zien als de ultieme bevrijding.

Het lijkt logisch dat je makkelijk kunt afvallen met detoxen. Toch vereist het enige discipline en doorzetting. Vooral wanneer je net begint aan je eerste kuur is het belangrijk dat je leeft volgens een strikt recept. Maar dan in plaats van proteïne shakes kies je voor smaakvolle sapjes.

Wil je weten wat de voordelen zijn en hoe je het drankje bereid? In ons artikel de beste detox kuur geven we een uitgebreid advies. En we zetten 10 van onze favoriete detox drankjes op een rijtje.

Hoe moet je snel en makkelijk afvallen in 1 week?

Dat snel en makkelijk afvallen pittig is, staat vast. Of je nou in 1 week, 2 weken of 50 dagen wilt afslanken. Het vereist een effectief dieet, waarbij je aanpassingen doet in je levensstijl. Verder vraagt het een klein beetje geduld als je net begint aan je eerste week.

Er bestaan gelukkig simpele trucs die je gewicht sneller terugbrengen naar een gezond niveau. Hieronder staan wat ons betreft de meest bruikbare tips op een rij.

In 1 week snel en makkelijk afvallen klinkt eenvoudig, maar vergis je niet. Het vereist doorzetting en wilskracht om je doelen te bereiken. Laat je inspireren door onze tips en mocht je vragen hebben, stel ze gerust in de comments.

Bekijk ook: hoogsensitief! de betekenis en tips voor HSP’s

1. Doe aan intermittent fasting

Intermittent fasting geeft je de kans om makkelijk wat extra lichaamsvet te verliezen. Beperk de calorie-inname, en eet volgens een vast patroon. Dat zijn twee belangrijke voorwaarden die ervoor zorgen dat je de voordelen van het vasten sneller bereikt.

Daarnaast is een calorie tracker goed, want het meet je calorieconsumptie. Zo maak je het stellen van doelen eenvoudig en je kunt in één oogopslag zien hoeveel calorieën je nog mag eten.

2. Gebruik fitness

Diëten kun je zien als een snelle manier om eenvoudig af te vallen. Je krijgt voeding op maat, waarbij je volgens een vast schema eet. Houd echter wel in de gaten dat fitness de doorslag kan geven. Vooral wanneer je binnen 7 dagen ongeveer 1 kilo wilt afvallen, kun je het beste beginnen met een intensief trainingsschema.

Weet je trouwens dat je de eerste week vooral vocht verliest? Normaal gesproken zit je dieet vol met zout en koolhydraatrijk voedsel. Maar ga je minder zout en koolhydraten eten, dan daalt ook het vochtpercentage in je lijf.

Lichaamszout werkt ongeveer hetzelfde als een absorberende spons. Beide houden ze water vast en laten het weer los. Maar minder zout in je dieet wil ook zeggen dat je het niet langer kunt opslaan. Je zult dus vaker plassen.

Fitcooking lifestyle

Fitness plan | Programma
€47
37
  • 137+ smaakvolle recepten
  • Eiwitrijk
  • Boodschappenlijstjes
  • Persoonlijk voedingsschema
  • Voor mannen & vrouwen
  • Niet-goed-geld-terug garantie

Koolhydraatarme Chef

Kookboek | Digitale toegang
€47
27
75
  • 140+ gerechten
  • Vega & Vlees
  • Koolhydraatarm
  • 10 weekmenu's
  • Speciaal voor vrouwen
  • Niet-goed-geld-terug garantie

Eiwitrijke recepten

Kookpakket | Digitale bundel
€114
19
  • 6-delige bundel
  • Eiwitrijk & Proteïne
  • Spieropbouw
  • Uitgebreide dagmenu's
  • Speciaal voor mannen
  • Niet-goed-geld-terug garantie

3. Beweeg meer

Deze is voor iedereen die makkelijk wil afvallen in 1 week, maar er geen tijd voor heeft. Deze methode heet thermogenese en betekent eigenlijk vet verbranden terwijl je alles doet behalve eten, slapen of sporten.

Balanceer bijvoorbeeld op één voet of hurk tijdens het tandenpoetsen, lopen naar de winkel, spelen met de kids of het gebruik van een winkelmand in de supermarkt. Extra inspanning verhoogt je hartslag en traint je specifieke spiergroepen.

Check ook: eenvoudiger leven: 10 tips voor gelukszoekers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
HappyGoodies Favicon

Product van de maand

HappyGoodies Favicon

Categorieën